Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Erzurum

Valilikler

İspir Kaymakamlığı
İspir Kaymakamlığı
İspir Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar İlçe Protokol Listesi
  • İSPİR
    Genel Bilgi Tarih & Kültür Doğal Güzellikler Gezilecek Yerler Yöresel Ürünler Doğa Yürüyüş Rotaları Fotoğraflar Videolar Şehitlerimiz Gazilerimiz
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri İlçe İletişim Rehberi İmza Yetkileri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Medya
  • İLETİŞİM
°C
22
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Protokol Listesi
  • İSPİR
    • Genel Bilgi
    • Tarih & Kültür
      • Tarih
      • Kültür
      • Önemli Şahsiyetler
      • Âşıklar
      • Kitaplarımız
    • Doğal Güzellikler
      • Ur Kekliği
      • Dağ Keçisi
      • Kırmızı Benekli Alabalık
    • Gezilecek Yerler
      • İspir Kalesi
      • Yedigöller
      • Tarihi Sırakonaklar Evleri
      • Elmalı Mağarası
    • Yöresel Ürünler
      • İspir Fasulyesi
      • İspir Balı
      • Dut Pekmezi
    • Doğa Yürüyüş Rotaları
    • Fotoğraflar
    • Videolar
    • Şehitlerimiz
      • 1. Dünya Savaşı Şehitlerimiz
      • Diğer Şehitlerimiz
    • Gazilerimiz
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • Çamlıkaya Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Hizmet Merkezi
      • Halk Eğitim Merkezi
      • YURTKUR Müdürlüğü
      • Öğretmenevi
      • Yüksekokul (Hamza Polat MYO)
      • Askerlik Şubesi
      • Noter
      • Halk Bankası
      • Ziraat Bankası
      • PTT
      • Telekom
      • Elektrik Dağıtım (ARAS)
      • ESKİ (Erzurum B.B.)
    • İlçe İletişim Rehberi
    • İmza Yetkileri
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Medya
      • Aktüel Videolar
      • Kaymakamımızın Konuşmaları
  • İLETİŞİM

Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi Hakkındaki Kanun Uyarınca Verilen İdari Para Cezaları

SIRA NO
KABAHATİN/SUÇUN ADI
KABAHATİN / SUÇUN DÜZENLENDİĞİ 4207 SAYILI KANUNUN İLGİLİ MADDESİ
 
UYGULANACAK CEZA MİKTARLARI
UYGULANACAK CEZANIN DÜZENLENDİĞİ KANUNUN İLGİLİ MADDESİ
(**)
İDARİ YAPTIRIMI
YA DA CEZAYI UYGULAMAYA YETKİLİ OLANLAR
İDARİ YAPTIRIMI YA DA CEZAYI UYGULAMAYA YETKİLİ OLANLARIN DÜZENLENDİĞİ KANUN MADDESİ
2016 YILI
 
2017 YILI
(*)
1
Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-a
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
İlgili idari birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlisi
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/1
2
Koridorları dâhil olmak üzere her türlü eğitim, sağlık, üretim, ticaret, sosyal, kültürel, spor, eğlence ve benzeri amaçlı özel hukuk kişilerine ait olan ve birden çok kişinin girebileceği (ikamete mahsus konutlar hariç) binaların kapalı alanlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
 
Madde 2/1-b
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
En yakın kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/3
3
Kamuya ait karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-c
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
İlgili idari birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlisi
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/2
4
Taksi hizmeti verenler dahil olmak üzere özel hukuk kişilerine ait karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-c
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
İlk başvurulan kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/2
5
Kamuya ait okul öncesi eğitim kurumlarının, eğitim ve öğretim kurumları dahil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumlarının, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-ç
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
İlgili idari birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlisi
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/1
6
Özel hukuk kişilerine ait okul öncesi eğitim kurumlarının, dershaneler, eğitim ve öğretim kurumları dahil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumlarının, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-ç
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
En yakın kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/3
7
Özel hukuk kişilerine ait olan lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti verilen işletmelerde tütün mamullerinin tüketilmesi
Madde 2/1-d
(19 TEMMUZ 2009’da YÜRÜRLÜĞE GİRDİ.)
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
En yakın kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/3
 
8
Açık havada yapılan her türlü spor, kültür, sanat ve eğlence faaliyetlerinin yapıldığı yerler ile bunların seyir yerlerinde tütün ürünlerinin tüketilmesi
Madde 2/4
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
En yakın kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39/3
9
Tütün ürünleri sektöründe faaliyet gösteren firmaların isimleri, amblemleri veya ürünlerinin marka ya da işaretleri veya bunları çağrıştıracak alâmetlerin kıyafet, takı ve aksesuar olarak taşınması
 
Madde 3/2
105 TL
109 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
En yakın veya ilk başvurulan kolluk birimi yetkilileri
5326 sayılı Kabahatler Kanunu Madde 39
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
10
Tütün ürünleriyle ilgili izmarit, paket, ağızlık, kâğıt ve benzeri atıkların çevreye atılması
Madde 3/12
63 TL
65 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
Belediye zabıta görevlileri
4207 sayılı Kanun Madde 5/1
11
Sağlık, eğitim ve öğretim, kültür ve spor hizmeti verilen yerlerde tütün ürünlerinin satışının yapılması
Madde 3/7
1.766 TL
1.833 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/5
 
Mahalli Mülki Amir
(6111 sayılı Kanun İle Değişti)
4207 sayılı Kanun Madde 5/5
12
Tütün ürünlerinin ve üretici firmaların isim, marka veya alâmetleri kullanılarak her ne suretle olursa olsun reklam ve tanıtımı yapılamaz. Bu ürünlerin kullanılmasını özendiren veya teşvik eden kampanyalar düzenlenemez. Tütün ürünleri üreten ve pazarlamasını yapan firmalar, her ne surette olursa olsun hiçbir etkinliğe isimlerini, amblemlerini veya ürünlerinin marka ya da işaretlerini kullanarak destek olamazlar.
(HÜKMÜNÜN İHLALİ)
Madde 3/1
88.517-442.596 TL
91.907-459.547 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
13
Tütün ürünleri sektöründe faaliyet gösteren firmalara ait araçlarda bu ürünlere ilişkin markaların tanınmasını sağlayacak bir uygulamaya gidilemez. (HÜKMÜNÜN İHLALİ)
Madde 3/3
88.517-442.596 TL
91.907-459.547 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
14
Firmalar her ne amaçla olursa olsun üretilen ve pazarlaması yapılan tütün ürünlerini bayilere veya tüketicilere, teşvik, hediye, eşantiyon, promosyon, bedelsiz veya yardım olarak dağıtamazlar. (HÜKMÜNÜN İHLALİ)
Madde 3/4
88.517-442.596 TL
91.907-459.547 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
15
Her ne amaçla olursa olsun, tütün ürünlerinin isim, logo veya amblemleri kullanılarak bildirim yapılamaz, basın-yayın organlarına ilân verilemez.
(HÜKMÜNÜN İHLALİ)
Madde 3/5
88.517-442.596 TL
91.907-459.547 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/3
16
Televizyonda yayınlanan programlarda, filmlerde, dizilerde, müzik kliplerinde, reklam ve tanıtım filmlerinde tütün ürünleri kullanılamaz, görüntülerine yer verilemez.
(HÜKMÜNÜN GÖRSEL YAYIN YOLUYLA İHLAL EDİLMESİ VE FİİLİN YEREL YAYIN YAPAN KURULUŞLARCA İŞLENMESİ)
Madde 3/6
1.766-9.039 TL
1.833-9.385 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
Radyo ve Televizyon üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
17
Televizyonda yayınlanan programlarda, filmlerde, dizilerde, müzik kliplerinde, reklam ve tanıtım filmlerinde tütün ürünleri kullanılamaz, görüntülerine yer verilemez.
(HÜKMÜNÜN GÖRSEL YAYIN YOLUYLA İHLAL EDİLMESİ VE FİİLİN BÖLGESEL YAYIN YAPAN KURULUŞLARCA İŞLENMESİ)
Madde 3/6
9.039-17.700 TL
9.385-18.377 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
Radyo ve Televizyon üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
18
Televizyonda yayınlanan programlarda, filmlerde, dizilerde, müzik kliplerinde, reklam ve tanıtım filmlerinde tütün ürünleri kullanılamaz, görüntülerine yer verilemez.
(HÜKMÜNÜN GÖRSEL YAYIN YOLUYLA İHLAL EDİLMESİ VE FİİLİN ULUSAL YAYIN YAPAN KURULUŞLARCA İŞLENMESİ)
Madde 3/6
88.517-177.037 TL
91.907-183.817 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
Radyo ve Televizyon üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/4
19
“Tütün ürünleri onsekiz yaşını doldurmamış kişilere satılamaz ve tüketimlerine sunulamaz” YASAĞININ İHLAL EDİLMESİ HALİNDE
Madde 3/8
5237 sayılı Türk ceza Kanunu’nun 194’üncü maddesine göre Altı Aydan Bir Yıla Kadar Hapis Cezası
 
4207 sayılı Kanun Madde 5/6
Cumhuriyet Savcılığı
 
(Adli soruşturma)
 
5237 sayılı Kanun’un “Sağlık için tehlikeli madde temini” başlıklı 194’üncü maddesi
20
“Onsekiz yaşını doldurmamış kişiler, tütün ürünü işletmelerinde, pazarlanmasında ve satışında istihdam edilemez.” HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ
 
Madde 3/9
Her bir kişi için 1.766 TL
Her bir kişi için 1.833 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/7
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 5/7
21
Tütün ürünleri, paket açılarak adet şeklinde veya daha küçük paketlere bölünerek satılamaz.
HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ
Madde 3/10
1.766-17.700 TL
1.833-18.377 TL
4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Madde 8/5-j
Mahalli Mülki Amir
4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Madde 9/9
22
Tütün ürünleri, yetkili satıcı olan yerlerin dışında; otomatik makinelerle, telefon, televizyon ve internet gibi elektronik ortamlarla satılamaz ve satış amacıyla kargo yoluyla taşınamaz.
HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ
Madde 3/11
88.517-442.596 TL
91.907-459.547 TL
4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Madde 8/5-n
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Madde 9/9
23
Her türlü sakız, şeker, çerez, oyuncak, kıyafet, takı, aksesuar ve benzeri ürünlerin tütün ürünlerine benzeyecek veya markasını çağrıştıracak şekilde ürünlerin üretilmesi
 
Madde 3/14
38.565-177.037 TL
40.042-183.817 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/10
Belediye Sınırları İçinde Belediye Encümeni
4207 sayılı Kanun Madde 5/10
Belediye Sınırları Dışında Mahalli Mülki Amir
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
24
“Tütün ürünlerinin içilmesinin yasaklandığı yerlerde, yasal düzenleme ve buna uymamanın cezai sonuçlarını belirten uyarılar; salonlarda asgari on santimetrelik puntolarla, toplu taşım araçlarında üç santimetrelik puntolarla herkes tarafından görülebilir yerlere asılır.
(HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/1
1.766 TL
1.833 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
25
“Tütün ürünlerinin tüketilmesine tahsis edilen alanlarda tütün ürünleri kullanımının tehlikelerini anlatan sağlık uyarıları herkes tarafından görülebilir yerlere asılır.”
(HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/1
1.699 TL
1.764 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
26
(Değişik: 3/4/2008-5752/6 md.) Tütün ürünlerinin satışının serbest olduğu yerlere "Yasal Uyarı: 18 yaşını doldurmayanlara sigara ve diğer tütün ürünleri satılamaz; satanlar hakkında yasal işlem yapılır." ibaresi Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumunca belirlenen usullere uygun olarak yazılarak, rahatlıkla görülebilen ve okunabilen yerlere asılır. (HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
Madde 4/2
1.766
1.833 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 5/11
27
“Türkiye'de üretilen veya ithal edilen tütün ürünleri paketlerinin üzerine, en geniş iki yüzünden, bir yüzüne toplam alanın yüzde kırkından, diğer yüzüne yüzde otuzundan az olmamak üzere özel çerçeve içinde tütün ürünlerinin zararlarını belirten Türkçe yazılı uyarılar veya mesajlar konulur.”
(HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/3
442.596 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
459.547 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
28
“Madde 4/3’de düzenlenen uyarı yazılarının aynı şekilde, birden fazla paketi bir arada bulunduran tütün ürünleri kutuları üzerine de yazılması zorunludur. Uyarı mesajları resim, şekil veya grafik biçimlerinde de olabilir.”
(HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/3
442.596 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
459.547 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
29
Uyarı mesajlarını taşımayan tütün ürünlerinin ithal edilmesi
Madde 4/3
442.596 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
459.547 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
30
Uyarı mesajlarını taşımayan tütün ürünlerinin satışa çıkarılması
Madde 4/3
442.596 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
459.547 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
31
“Tütün ürünlerinin paketlerinde ve etiketlerinde, bu ürünlerin özellikleri, sağlığa etkileri, tehlikeleri veya emisyonları ile ilgili yanlış ve eksik bilgi verilemez, aldatıcı tanımlama, marka, renk, figür veya işaret kullanılamaz.”
(HÜKMÜNÜN İHLAL EDİLMESİ)
Madde 4/4
442.596 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
459.547 TL’den az olmamak kaydıyla yükümlülüklere aykırı olarak piyasaya sürülen malların piyasa değeri kadar idari para cezası
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu
4207 sayılı Kanun Madde 5/12
Yasak kapsamındaki her türlü eşyanın mülkiyeti kamuya geçirilir
 
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
Mahalli Mülki Amir
4207 sayılı Kanun Madde 7/1
32
“Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu ile ulusal, bölgesel ve yerel yayın yapan özel televizyon kuruluşları ve radyolar, ayda en az doksan dakika tütün ürünleri ve sağlığa zararlı diğer alışkanlıkların zararları konusunda uyarıcı, eğitici mahiyette yayınlar yapmak zorundadır. Bu yayınlar, asgari otuz dakikası 17:00-22:00 saatleri arasında olmak üzere 08:00-22:00 saatleri arasında yapılır ve yayınların kopyaları her ay düzenli olarak Radyo ve Televizyon Üst Kuruluna teslim edilir. Bu saatler dışında yapılan yayınlar, aylık doksan dakikalık süreye dahil edilmez. Bu süreler, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından denetlenir. Bu programlar, Sağlık Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu, bilimsel kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri tarafından hazırlanır veya hazırlattırılır. Hazırlanan programlar, Sağlık Bakanlığının olumlu görüşü alındıktan sonra Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından yayınlanması sağlanır.”
(HÜKMÜNÜN YEREL YAYIN YAPAN TELEVİZYON KURULUŞLARINCA İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/7
Görsel yayın yapanlar için 1.766-9.039 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 173-881 TL.
Görsel yayın yapanlar için 1.833-9.385 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 179-914 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
33
“Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu ile ulusal, bölgesel ve yerel yayın yapan özel televizyon kuruluşları ve radyolar, ayda en az doksan dakika tütün ürünleri ve sağlığa zararlı diğer alışkanlıkların zararları konusunda uyarıcı, eğitici mahiyette yayınlar yapmak zorundadır. Bu yayınlar, asgari otuz dakikası 17:00-22:00 saatleri arasında olmak üzere 08:00-22:00 saatleri arasında yapılır ve yayınların kopyaları her ay düzenli olarak Radyo ve Televizyon Üst Kuruluna teslim edilir. Bu saatler dışında yapılan yayınlar, aylık doksan dakikalık süreye dahil edilmez. Bu süreler, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından denetlenir. Bu programlar, Sağlık Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu, bilimsel kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri tarafından hazırlanır veya hazırlattırılır. Hazırlanan programlar, Sağlık Bakanlığının olumlu görüşü alındıktan sonra Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından yayınlanması sağlanır.”
(HÜKMÜNÜN BÖLGESEL YAYIN YAPAN TELEVİZYON KURULUŞLARINCA İHLAL EDİLMESİ)
 
Madde 4/7
Görsel yayın yapanlar için 1.766-9.039 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 173-881 TL.
Görsel yayın yapanlar için 1.833-9.385 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 179-914 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
34
“Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu ile ulusal, bölgesel ve yerel yayın yapan özel televizyon kuruluşları ve radyolar, ayda en az doksan dakika tütün ürünleri ve sağlığa zararlı diğer alışkanlıkların zararları konusunda uyarıcı, eğitici mahiyette yayınlar yapmak zorundadır. Bu yayınlar, asgari otuz dakikası 17:00-22:00 saatleri arasında olmak üzere 08:00-22:00 saatleri arasında yapılır ve yayınların kopyaları her ay düzenli olarak Radyo ve Televizyon Üst Kuruluna teslim edilir. Bu saatler dışında yapılan yayınlar, aylık doksan dakikalık süreye dahil edilmez. Bu süreler, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından denetlenir. Bu programlar, Sağlık Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu, bilimsel kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri tarafından hazırlanır veya hazırlattırılır. Hazırlanan programlar, Sağlık Bakanlığının olumlu görüşü alındıktan sonra Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından yayınlanması sağlanır.”
(HÜKMÜNÜN ULUSAL YAYIN YAPAN TELEVİZYON KURULUŞLARINCA İHLAL EDİLMESİ)
Madde 4/7
Görsel yayın yapanlar için 1.766-9.039 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 173-881 TL.
Görsel yayın yapanlar için 1.833-9.385 TL.
 
 
Radyo yayını yapanlar için 179-914 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
Radyo ve Televizyon üst Kurulu (RTÜK)
4207 sayılı Kanun Madde 5/14
35
4207 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (a) bendi hariç birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci fıkralarında belirtilen yasakların uygulanması ve tedbirlerin alınması ile ilgili yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletme sorumluları, denetimi yapan yetkililer tarafından önce yazılı olarak uyarılır. Bu uyarı yazısı, ilgili işletme sorumlusuna tebliğ edilir. Bu uyarıya rağmen, verilen sürede yükümlülüklerin yerine getirilmemesi
Madde 5/2
1.457-7.179 TL
1.512-7.453 TL
4207 sayılı Kanun Madde 5/2
Mahalli Mülki Amir
(6111 Sayılı Kanun İle Değişti)
4207 sayılı Kanun Madde 5/2
36
4207 sayılı Kanunla kendilerine görev yüklenen memurlar ve diğer kamu görevlilerince bu görevlerin yerine getirilmemesi
 
Madde 5/15
Ceza hukuku sorumluluğu saklı kalmak kaydıyla, tâbi oldukları mevzuatta yer alan disiplin hükümleri uygulanır.
4207 sayılı Kanun Madde 5/15
Yetkili Makamlar
4207 sayılı Kanun Madde 5/15
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Erişilebilirlik
  • İlçe İletişim Rehberi
Şehit AbdulKerim Turhan Cad. Hükümet Konağı Kat:2 25900 İspir/ERZURUM
0442 451 4321 - 0442 451 3003
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız